Aktieägare flyger helikopter till iCell fabriken i Älvdalen

2013-09-16
Den 6:e september 2013 flyger nöjda aktieägare helikopter till visningen av iCell fabriken i Älvdalen. En fantastisk flyg- och höstdag med en hel del äventyr i luften.
Efter att våra tre helikoptrar av typen Robinson R44 lyft från Västerås flygplats fick samtliga maskiner landa igen på en fotbollsplan i området strax utanför Skultuna. Trots den fina höstmorgonen hade inte dimman helt avtagit – men vi fick lite gemensam tid att småprata vilket var trevligt, säger helikopterpiloten Roger Gudmundsäter.

När 45 minuterar förflutit hade dimman äntligen lättat och vi var redo att starta upp på nytt. Vid ankomsten visades fabriksanläggningen i fullskalig drift och det var ett minst sagt imponerat gäng av besökare. Till lunch bjöds det bland annat på nyfångad lax från närområdet.

Vid 14-tiden var det återigen dags att lyfta med siktet inställt på Västerås flygplats - men redan utanför den lila bruksorten Virsbo, några mil söder om Fagersta påträffades en rejäl skogsbrand. Helikopterpiloten och Vd:n för iTell Helicopters, Göran Wennergren tog hand om saken och rapporterade in händelsen till berörda myndigheter. Brandkåren var snabbt på plats och kunde påbörja släckningsarbetet. En intressant dag med många händelserika och spännande intryck för iCells aktieägare.

För mer information kontakta:
Roger Gudmundsäter på iCell